Translate

poniedziałek, 28 października 2013

Dawka świeżej energii na jesienne dni...

Sok z pomarańczy, banana, cytryny i natki pietruszki... 

Oczyszcza i odżywia organizm, podnosi poziom energii i nastrój. To po niego, a nie szkodzącą nam w dużych dawkach kawę, warto sięgnąć np. rano i późnym popołudniem. Wiem, wiem wiśta wio łatwo powiedzieć. Ale warto spróbować, szczególnie wtedy kiedy dokucza nam zmęczenie, senność, spadek sił witalnych.

Składniki:
- 2 pomarańcze
- 1 banan
- 1/2 cytryny
- garść natki pietruszki

Wyciskamy sok z pomarańczy i cytryny, przelewamy do blendera, dodajemy obranego banana i natkę, wszystko miksujemy.

Poza tym, to silny antyoksydant, niszczy wolne rodniki, spowalniając procesy starzenia organizmu oraz zapobiega nowotworom. Odkwasza organizm i obniża ciśnienie krwi. Likwiduje zaparcia i zwiększa przyswajanie wapnia. 
W bananie zawarty jest tryptofan, prekursor serotoniny.
 Natka gwarantuje likwidację obrzęków. Natka pietruszki to sama cudowność, bo oprócz szerokiego wachlarza witamin takich jak: wit. PP, A, C oraz K, E, B, D i minerałów, ułatwia wchłanianie żelaza z innych produktów. Ma też kwas foliowy, szczególnie wskazany dla przyszłych mam.
zdjęcie z netu

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Julia, pietruszka zdrowa jest!!!
      Ha, ha ale nie przejmuj się ja też nie cierpię pietruszki...ale
      ale w sokach jej nie czuć..i piję bo zdrowa:):L

      Usuń
    2. Myślę, że soki można modyfikować według własnych upodobań, smaków :) ale pietruszkę- w tym wypadku natkę - jak najbardziej polecam :))

      Usuń
  2. Piję podobny sok..zresztą piję soki codziennie od pewnego czasu
    Pozdrawiam jesiennie ciepło i w nowym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym nowym czasem to niezły confiuz...jeszcze mam problemy z przestawieniem się :)))

      Ja, niestety, nie piję soków regularnie, ale dość często...teraz jednak, jesienią mam zamiar codziennie :))

      pozdrawiam z nad wietrznego morza...powiało, oj powiało

      Usuń
    2. Ja tez chcę nad morze!!!!!!!!!!!!!!
      choć tam wieje:):)

      Usuń
    3. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma :))....a ja chciałabym już jak najdalej stąd!
      ciągle wieje a i lato do bani....

      Usuń
  3. A ja zaczynam dzień od kawy :(
    Musze pomyśleć o zmianie przyzwyczajeń .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też tak mam :))....mam słabą silną wolę :)))

    OdpowiedzUsuń