Translate

sobota, 23 września 2017

Ciasto marchewkowe

Jesienią w mojej kuchni króluje marchew, głównie za sprawą świeżo wyciskanych soków.
Właściwości soku z marchwi są nieocenione! Sok ma strukturę bardzo podobną do ludzkiej krwi. Obniża ryzyko chorób serca i zawałów, poprawia wzrok, wygląd skóry - skóra staje się bardziej promienna, sprężysta i gładka. Nade wszystko jednak ma właściwości antyrakowe i stosowany jest bezwzględnie w diecie Gersona. Oprócz tego, to bogate źródło beta-karotenu i wit. A, ale o tym z pewnością wszyscy wiemy ;). Kombinacja soku z marchwi ze świeżo wyciskanymi owocami, czy warzywami jest nieskończona! Internet pęka w szwach od przepisów. Niektóre wypróbowałam, i tu nie będę oryginalna, bo najbardziej smakuje mi z jabłkiem, pomarańczą i świeżym imbirem.

Oprócz soków przygotowuję też zupę krem z marchwi, z tego np. przepisu:
https://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/zupy/marchewkowa/przepis.html

Z przepisów tego bloga korzystam dość często, po pierwsze dlatego, że nie są zbyt skomplikowane, bo jak pamiętacie w kuchni uwielbiam prostotę (choć nie zawsze się da), po drugie jest smacznie! Czyli prosto i smacznie, i o to chodzi.

Dzisiaj natomiast, podpierając się znowu kwestią smaku,  upiekłam ciasto marchewkowe.
Produkty podwoiłam, a zamiast orzechów użyłam płatki migdałowe.

Ciasto wyszło pyszne :) Jest wielu chętnych do konsumpcji, do pomocy też było ;)



Poranek był okropny - pochmurny i mglisty. Teraz pogoda powoli się klaruje, momentami wychodzi słońce, czego i Wam życzę.

4 komentarze: