Translate

czwartek, 9 października 2014

Zwijana pizza...

...czyli stromboli.

Poszperałam, poczytałam, nieco zmodyfikowałam i wyszło pyszne, naprawdę pyszne jedzonko!

Ciasto - składniki

3 i 1/2 szklanki mąki
2,5 dkg świeżych drożdży
1 łyżka cukru
1/2 łyżki soli morskiej gruboziarnistej
2 łyżki oliwy z oliwek
1 szklanka ciepłej wody

Farsz

2 opakowania szpinaku
kawałek sera mozzarella
3 ząbki czosnku
ser feta półtłusty
suszone pomidory


i....woila

ciasto po wyrośnięciu podzieliłam na dwie części....



po rozwałkowaniu posmarowałam olejem z suszonych pomidorów...



na ciasto farsz, wcześniej przygotowany...

pieczemy w temp. 200 stopni C 25 min.

Smacznego :))

Ps. jakość zdjęć nienajlepsza -wybaczcie- ale dzisiaj jestem wyjątkowo zmęczona.

16 komentarzy:

  1. I mam jezyk w du...e:)))Wyglada tak apetycznie!!!
    Zima chyba bedzie ciezka bo gdzie nie wejde tam o zarciu,jak nie gotuja to dyskutuja:)))
    Zaraz przepisik ukrdne zeby popelnic bo skladniki wszystkie mam,dziekuje :)
    Milych snow:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgoś, smakuje obłędnie :)) Czasu nie trać tylko działaj ;)))

      Usuń
  2. wygląda pysznie! spróbuję na pewno... brakuje mi pomysłów na rodzinne nasiadówki... :) :***

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli szczerze: to zdziwiona i zaskoczona byłam, Takie cuda potrafisz przygotować? u mnie to tylko proste, prostsze, dwuskładnikowe potrawy.
    A tu takie cuda. Jeszcze ślinę łykam, a przewinęłam rolkę z pięć razy.
    A o drożdzowych to już nawet nie marzę. Nie próbuję nawet. Ale w ramach nauki czegoś nowego może się skuszę :)
    Jak dla mnie zdjęcia w porządku, nawet bardziej na plus
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i przyznaję się bez bicia: pierwszy raz słyszę (czytam) o takiej stromboli.
      Dzięki

      Usuń
    2. Nieee, aż tak zdolna to nie jestem, czasami tylko coś mnie sieknie ;))))))))

      a drożdżowe proste jak budowa cepa - wymaga tylko porządnego wyrobienia i CZASU!

      Usuń
  4. Представляю как это вкусно... шпинат, моцарелла!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. и вяленые помидоры ... очень , очень вкусно

      Usuń
  5. Jestem po śnaidaniu, atu kolejny wpis o jedzeniu. I jak tu utrzymać linię?:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tą linią to sprawa umowna...zależy z której strony się patrzy ;))

      ;)))))))

      Usuń
  6. Nie mogę teraz pizzy jeść bo mam dolegliwości żołądkowe.Miłego piątku i całego weekendu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na problemy żołądkowe najlepsza soda oczyszczona - 1 łyżeczka na szklankę wody - pić rano na czczo, małymi łyczkami :))

      Usuń