Translate

sobota, 11 października 2014

U mnie dzisiaj ogórkowa

Powiecie: łeee ogórkowa...szału nie ma. A jednak! Dla mnie jest. Jest szał. Od dzieciństwa uwielbiam ogórkową. Najlepszą na świecie robiła oczywiście moja Babcia. Pyszną, odpowiednio doprawioną! W życiu dorosłym bardzo długo szukałam tamtego cudownego smaku. Ugotowałam mnóstwo zup, żeby choć trochę zbliżyć się do oryginału. Teraz gotuję dobrą, prawie jak babcina. Familia zawsze chwali i młóci w oka mgnieniu, dokładając tyle na ile brzuch pozwoli. Tajemnica dobrego smaku tkwi w balansie między słodkim a kwaśnym. Dodaję też, oprócz świeżo mielonego pieprzu, odrobinę mielonego kminku. No i na sam koniec czosnek. Bez czosnku się nie liczy. To właśnie czosnek jest tu tą "kropką nad i". Wystarczą 2-3 ząbki, wyciśnięte przez praskę. 
Tak bardzo lubię tę zupę, że nawet wierszyk o niej popełniłam ;)))

U mnie dzisiaj ogórkowa


Najpierw warzywa trzemy na tarkach
Później smażymy w głębokich garnkach
Następnie wrzątku dość dolewamy
A wszystko razem pięknie mieszamy
Potem przyprawy,słodka śmietanka...
Ale nie dużo - wystarczy szklanka
I wyszła smaczna nam zupa swojska
Ilość ? O Boże!...dla pułku wojska.




Smacznego ;))

12 komentarzy:

  1. No i zglodnialam,Wiesz ze jedna z moich ulubionych zup jest tez ogorkowa!!!
    Swietny wierszyk:)
    Aaaaa,widze ze masz taki sam pizdryk do serwetek ,...tez mam taki:))
    Milej soboty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak bardzo lubię, że cały gar sama mogłabym zjeść ;)))

      dzięki i wzajemnie :)

      Usuń
  2. Dla mnie ogórkowa i to bardzo kwaśna, jest jedną z najsmaczniejszych zup, więc żadne łeeee... ale pychotka:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja wpadam z przyjemnością się poczęstować
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczekaj, sprawdzę czy jeszcze coś zostało..tak! masz szczęście - zapraszam ;)))

      Usuń
  4. Hahahaha przepis łatwy do nauczenia się na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to prawdziwie jesteś zakochana w tej zupie :) o czosnku nigdy nie myślałam i chyba spróbuję następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ogorkowa, ale czosnku nigdy nie dodawalam, sprobuje:)

    OdpowiedzUsuń