Translate

środa, 29 sierpnia 2018

Pesto z jarmużu


Ten jarmuż to z nieba mi spadł! Weszłam niby przypadkiem do osiedlowego sklepiku... i co ja widzę? Piękny, świeżutki, zieloniutki i uśmiechający się do mnie. No to zakupiłam i... odetchnęłam. ;)) Bo całe popołudnie głowiłam się co to jutro na ten obiad znowu zrobić?! Tym bardziej, że jutro czeka mnie dość intensywny dzień i nie będzie czasu na pichcenie. A tu taka niespodzianka...- jarmuż! ;)))

Zatem dzisiaj przygotowałam jarmuż w postaci pesto, a jutro tylko makaron do gara i obiadek palce lizać...!

A do tego jeszcze zdrowo ;))

Pesto z jarmużu

- 0,5 kg jarmużu (tyle było w paczce i tyle zrobiłam)
- 8 sztuk sztuk suszonych pomidorów z oliwy
- 3 ząbki czosnku (dość sporawe)
- 1/2 szklanki nasion słonecznika
-1/4 szklanki oleju konopnego 
- sok z 1/2 cytryny
- sól, czarny pieprz
- odrobina chili

Jarmuż porządnie umyć i oderwać liście od twardych łodyżek. Liście drobno posiekać nożem. Tak przygotowany włożyć do wysokiego naczynia, dodać pozostałe składniki i szybko zblendować. 
Słonecznik uprażyć wcześniej na suchej patelni.


 Wygląda jakby było za gęste, ale takie ma być. Bo jutro w połączeniu z  makaronem i jeszcze odrobiną oleju oraz sera będzie akurat. :)

W tej postaci może być też jako smarowidło do chleba. Pychota, na prawdę! :)

13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na jarmuż. Już wiem, że go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polly, to jest temat dla Ciebie! Opisz proszę właściwości zdrowotne jarmużu :)
      Wcześniej udało mi się zakupić w sklepie ze zdrową żywnością, ale tamten przeznaczyłam na koktajl.

      Polecam :)

      Usuń
    2. To jest świetny pomysł:) Myślę, że warto przybliżyć jarmuż, bo jest modny, a nie każdy wie dlaczego.

      Usuń
  2. Oooo świetny przepis, dziękuję. U nas jarmuż jest wszędzie, wreszcie mogę coś z tym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eM, podpowiem tylko,ze czosnku dodaj według własnego smaku, ja dałam te 3 ząbki, ale wyszło trochę za ostro...

      Usuń
    2. Tak zrobię, muszę się udać po jarmuż :)

      Usuń
  3. Super przepis, chętnie zjem takie pesto. Bardzo lubię jarmuż. :) Prezentuje się również bardzo smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1/3 wykorzystałam jako smarowidło do chleba - też pysznie :)

      :)

      Usuń
  4. A ja nigdy nie robiłam. Czas poszukać jarmużu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w sklepach ze zdrową żywnością, dużo nie kosztuje :)

      BB, polecam Ci koktajl z jarmużem:banan, pomarańcza, trochę ananasa (świeżego) i duża garść jarmużu - pyszny, i odchudza ;))

      Usuń
  5. ooo, nigdy nie smakowałam, a pesto to zupełna niewiadoma :)
    alisniezalogowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisów jest wiele, z bazylią, ze szpinakiem...poeksperymentuj, warto :)

      Usuń