Translate

niedziela, 21 czerwca 2015

niedzielne granie...

...na moją ulubioną nutę :)


i pachnący jaśmin oraz życzenia szczęścia wszystkim Alicjom ♥♥♥

Alicja potrafi odnaleźć się wszędzie. Jest towarzyska, ma wielu przyjaciół. Jest lubiana. Osoba o tym imieniu jest zaradna i twórcza. Może być nauczycielem, muzykiem, lub literatem. Jest doskonałą kucharką. Alicja jest typem marzycielki. Jej cechy to: poczucie humoru, rozwaga, systematyczność. Lubi działać skutecznie, ale bez rozgłosu. (źródło)



Dzisiaj również Noc Kupały  słowiańskie święto związane z letnim przesileniem Słońca, obchodzone w czasie najkrótszej nocy w roku, co przypada około 21-22 czerwca. W krajach anglosaskich pod nazwą Midsummer, w germańskich Mittsommerfest. W Polsce Kościół katolicki, nie mogąc wykorzenić z obyczajowości, wywodzącej się z wierzeń słowiańskich, corocznych obchodów pogańskiej Sobótki, podjął próbę zasymilowania święta z obrzędowością chrześcijańską (stąd późniejsza wigilia św. Jana – potocznie zwana też nocą świętojańską i posiadająca wówczas wiele zapożyczeń ze święta wcześniejszego – obchodzona w nocy z 23 na 24 czerwca).
Na południu Polski, Podkarpaciu i Śląsku uroczystość o podobnym charakterze zwie się sobótką lub sobótkami, na Warmii i Mazurach palinocką. Nazwa Noc Kupały, kupałnocka utrwaliła się w tradycji Mazowsza i Podlasia.
Święto ognia, wody, słońca i księżyca, urodzaju, płodności, radości i miłości, powszechnie obchodzone na obszarach zamieszkiwanych przez ludy słowiańskie, ale również w podobnym charakterze na obszarach zamieszkiwanych przez ludy bałtyckie, germańskie i celtyckie, a także przez część narodów wywodzących się z ludów ugrofińskich, np. Finów (w Finlandii jest jednym z najważniejszych świąt w kalendarzu) i Estończyków. NaŁotwie pod nazwą Līgo jest świętem państwowym, a po odzyskaniu niepodległości 23 i 24 czerwca stały się dniami wolnymi od pracy. Również na Litwie dzień 24 czerwca, od 2005 roku, jest dniem wolnym od pracy. (wiki)

Pięknej niedzieli 

20 komentarzy:

  1. nie obchodzimy imienin więc nawet nie wiedziałam że dziś świętują Alicje :) Muszę ucałować kogoś bardzo mi bliskiego :)
    już kolejna sobótka .... normalnie coraz szybciej leci rok za rokiem :)
    Pięknej niedzieli :*********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio i mnie bardzo szybko czas leci, szczególnie tygodnie umykają - budzę się w poniedziałek, i szast prast, jest piątek ...takiego przyspieszenia najstarsi górale nie pamiętają ;)))

      słonecznego tygodnia Emko :***

      Usuń
  2. sprawiłaś mi miłą niespodziankę..
    dziękuję Ci bardzo, słucham piosenki, marzę i czuję zapach jaśminu czy jaśminowca, u mnie jeszcze nie rozkwitł, a pachnie mój obłędnie........ :)

    Pięknej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znałam albumu, dziękuję za miły prezencik, juz dodaję do ulubionych....

      Usuń
    2. cała przyjemność po mojej stronie Alicjo ;))

      Usuń
    3. ja tez niedawno odkryłam i jestem zadowolona, bardzo przyjemnie się słucha :)

      Usuń
  3. Pięknej niedzieli Maminko także;):):

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, nie mam w swoim otoczeniu żadnej Alicji - za to kilka znam "wirtualnie" ;) Od niedawna w moim małym LPA Sobótka jest dość głośno obchodzona. Z tym, że zawsze świętuje się ją w którąś sobotę (pewnie ze względów praktycznych). Nie wiem czemu wybrali nie tę, która była, lecz tę następną. Tak więc czekam jeszcze kilka dni, żeby poświętować :)
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to faktycznie trochę dziwne...

      dobrego tygodnia Ino :))

      Usuń
  5. no to wszystkiego naj dla Alicji i Maminek też, a co?! słoneczka dużo i ciepełka :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie jest , od rana! i cieszę się bardzo :))

      Pięknego tygodnia :*

      Usuń
  6. Mnóstwo ciekawostek kupałowych i zagranicznych :) Przyłączam się do życzeń dla Alicji i Tobie dobrego, spokojnego czasu Maminko :)
    Jaśmin po prostu cudowny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki bardzo :)

      buziak poniedziałkowy Beatko :*

      Usuń
  7. Kurcze,noc taka krotka ,a ja do pracy rano:)
    U mnie az zapachnialo,piekny bukiet.
    Milego tygodnia i sloneczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię tę piosenkę. Zaskoczyła mnie Pai Stanisława, nie wiedziałam że tak dobrze umie śpiewać. A jak ją pierwszy raz usłyszałam, myslałam że to Groniec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a mnie przypomina Cesarię Evora... :)

    OdpowiedzUsuń