Translate

poniedziałek, 7 lipca 2014

Jest lato

Takie, które kocham - upalne, spokojne, pachnące, kolorowe i takie...bardzo morskie ;)!
Dni trochę meczą, ale wieczory piękne, ciepłe, przepełnione wspólnymi rozmowami i totalnym luzem. Jak ja to kocham!

Ogród w pełnym rozkwicie. Miło pije się poranną kawkę i wieczorne piwko ;).
Dojrzewają owoce. Gotowe do zbioru są porzeczki, szczególnie czerwona.
 Na mojej czterodoniczkowej "plantacji" pojawiły się pierwsze pomidorki, i rosną w oczach :)))). Truskawki pienne zbieramy systematycznie. Dużo tego nie ma, ale jest satysfakcja "z posiadania" :))))
Zrobiłam kilka słoiczków konfitury truskawkowej - truskawki oczywiście zakupiłam. Z przetworów na zimę na razie to wszystko. Z owoców jeszcze tylko jabłuszka i śliwki zamknę w słoiczki -  te rodzinka lubi najbardziej. Porzeczkę zjemy na bieżąco, zresztą dużo jej nie ma - 3 krzaki czerwonej i dwa czarnej, mojej ulubionej. No i ogórki! Ma się rozumieć!!!! Ale na razie nie myślę o tym. Przede mną urlopik!



Dobrego dnia :*

Ps. Alicjo, różyczki dla Ciebie :))

20 komentarzy:

  1. Woow, organizacja prawdziwej miłośniczki ogrodniczki. :) Jestem pod wrażeniem.
    Lubię lato takie jak było wczoraj, ciepło, potem ściana deszczu i znów piękny wieczór z zachodem słońca i dużą dawką ozonu...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)))))

      U nas "posucha'...ozonu nie uświadczysz :))))

      Usuń
  2. Pięknie w tym Twoim ogrodzie! No i bliskości morza zazdroszczę!
    Udanego urlopu Maminko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Julio :))

      Nie ma co zazdrościć, trzeba kupić nieruchomość nad morzem. Wybór bardzo duży. Tu gdzie mieszkam ponad sześćdziesiąt nieruchomości do sprzedania...w tym moja :/

      Usuń
  3. Jak bym tam była zaraz podkradłą bym słoiczek jeden z marmoladką,,, ja nie lubię ale mąż tak:):)ha, ha
    Zazdroszcze ogrodu!!!!!!!!! tęsknię za tym czego nie mam czyli ogrodem ale zaraz za chwilę też jadę i zanjdę mnóswto takich miejsc do odpoczynku!!!
    Zycze i Tobie Maminko udanego, słonecznego, wariackiego a co!!!!!!!!! wyjazdu!!! Ale wariackiego w sensie pozytywnym czyli superowego ale bez żadych sensacji!!!
    Pa,pa!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo, Kochana! Twój dom z ogrodem już czeka na Ciebie...tylko jeszcze o tym nie wiesz! Będzie, na prawdę będzie. Taki cudny...wymarzony, z ogromną ilością różnych ciekawych roślin:))

      Dzięki bardzo, mam zamiar dobrze się bawić ;)))))

      Usuń
  4. Masz piękne róże. Uwielbia je.
    Urlop...hmm ja go biorę maks tydzień i to w wielkimi wyrzutami sumienia. Pracuję w przychodni na umowę zlecenie, i jeśli mnie nie ma w pracy nie dostanę zapłaty :-( dlatego też tylko tydzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Grażynko :)) ... Ty swoje też pięknie przywróciłaś do życia:)

      Nic mnie tak nie wq----a jak te wszystkie umowy zlecenia, umowy o dzieło i inne temu podobne gówna!!! Wyzysk w majestacie prawa!!!
      Moja córka przez trzy lata po studiach pracowała na podobnych warunkach! Aż porzuciła to wszystko i wyjechała za granicę. Ciężko tam pracuje, ale przynajmniej na normalnych warunkach i za przyzwoita pensję.

      Usuń
  5. Dziękuję MM, ależ Ty skarbów tu wrzuciłaś i ludziska się uśmiechają, takich wieczorów spokojnych więcej życzę, za te cuda, które tu zapodałaś :)
    ps moje koktajlówki jakoś tak powoli zaczynają dojrzewać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))

      Koktajlówek nie mam, nie załapałam się! Moje to odmiany malinowej i jakiejś innej, nie pamiętam - po dwa z każdego rodzaju. Taki eksperyment, jeśli chodzi o pomidory, postanowiłam przeprowadzić w tym roku...i na razie z powodzeniem.

      Spokojnego i pięknego wieczoru Alis :*

      Usuń
    2. Biała Mewa? no zaskoczenie totalne........., próbuję koktaILOWE, BO NAOPOWIADALI mOJEMU, ŻE NAWET PO 100 POMIDORKÓW POTRAFIĄ MIEC, OJ NIE CO ta moja klawiatura wyprawia, idę spać spokojnego urlopu......

      Usuń
  6. Oczarowały mnie Twoje białe róże, bo nigdzie takich nie widuję. Wszędzie kolorowe, ale tej odmiany nie spotkałam, choć specjalnie zwracam teraz uwagę. To chyba jakiś nadmorski gatunek ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))))))

      Zgadłaś Emmo!!! Tak, to specjalnie wyselekcjonowany gatunek nadmorski o nazwie "Biała mewa" ;))))

      Buziak wieczorny Emmo :*

      Usuń
    2. Wiedziałam, że jakieś czary wchodzą w grę :D
      Dobrego dnia!

      Usuń
    3. No jakżeby inaczej ;))))

      Dobrego wieczoru :)

      Usuń
  7. Moj!!!????
    Twoj to dopiero cacuszko-bombonierka!!!!
    U mnie jeszcze sporo do dopracowania jesli chodzi o zielen.
    Odpoczywaj kochana ,relaksuj sie:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnica terenu między górą a dołem działki wynosi ponad 6m...W związku z tym, mnóstwo na posesji murków oporowych, schodów i schodków. Jest przez to ciekawie, nie powie, ale te "Budowle" zabrały" dużo powierzchni.

      Odpoczywam ;))))

      Usuń