Translate

niedziela, 14 grudnia 2014

kruche maślane ciasteczka :)

Pisałam już kiedyś, że jeśli chodzi o gotowanie to lubię łatwe i proste przepisy. Tą samą zasadę wyznaję w przypadku pieczenia. Przepis na moje ciasteczka jest bardzo prosty a ciastka są super kruche, super maślane i suuuuper smakują!

Składniki - na ok.1,2 kg

- mąka krupczatka 70 dkg (ok. 4 szklanek)
- masło 30 - 35 dkg
- cukier puder 20 dkg (1 szklanka)
- jaja - żółtka -5 szt
- skórka z 1 cytryny 
- cukier kryształ lub brązowy (do posypania ciastek) 
- roztrzepane białko do smarowania ciastek



Posiekać masło z przesianą mąką. Dodać skórkę otartą z cytryny, przesiany cukier puder oraz żółtka.
Zagnieść ciasto a następnie schłodzić w lodówce przez ok. 1 godz.



Następnie rozwałkować na płaty grubości 0,5 cm, wykrawać foremk(ami)ą. Piec w temp. 180 stopni C przez 20 min. - wkładać do nagrzanego piekarnika.



Smacznego :)

Ps. piekarnik miał dziś focha i nie mogłam się z nim dogadać - albo za mocno przypiekał albo nie dopiekał...mnie w każdym razie nieźle dopiekł!

26 komentarzy:

  1. Zimą ciastka smakuja najlepiej. Chce się je moczyć w herbacie, jeśc i jeść, za nic mając kalorie... jednam się w uwielbieniu dla maślanego cudu kruchych smakowitości;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się zgadzam, zimą wszystko smakuje lepiej a zwłaszcza to co jest super kaloryczne :))

      Usuń
  2. zaszalałaś, ostatnie zdjęcie wyszło Ci niesamowicie. Piękne jest. O ciasteczkach nie będę pisać, chociaż mam masło na zbyciu, a pomocnikom tylko bym powiedziała.......................

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie masz z tymi pomocnikami :)

      Usuń
    2. fajnie, kiedyś tego nie doceniałam. Marudziłam. Aż...... kilka osób mi powiedziało, ale masz fajnie, coś tu się dzieje. U mnie cicho, sama już siedzę, wieczory takie długie.......... Więc zaczęłam nie marudzić, a wręcz ładować bateryjki... (chociaż czasem bywał ruch, jak na dworcu, :)

      Usuń
    3. chciałabym i ja doczekać takiego ruchu, bo u mnie odwrotnie - grobowa cisza... tylko pies czasami zaszczeka :)))

      Usuń
    4. Przytulam:):):):

      Usuń
    5. będzie jeszcze wesoło :)
      z psami jest też cudnie. nasze dwa to masę radości nam dają:)

      Usuń
  3. Czy z mąką gryczaną też wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego nie wiem, nigdy nie robiłam :) ale wiesz co? podsunęłaś mi pomysł :)

      Usuń
  4. Piekłam dzisiaj pierniki, ale na szczęście nie pierniczyłam się z piekarnikiem

    przepis mi się podoba, skorzystam :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)

      i ja mam w planie jeszcze pierniki ale zabieram się za nie jak pie pies za jeża ;))

      Usuń
  5. Coś dla mnie: proste i szybkie. A ponadto bardzo lubię zapach cytryny w ciastach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak masz? :))

      cytryna w ciastach działa orzeźwiająco :)

      Usuń
  6. Piekę bardzo podobne. Mój piekarnik też ma tak jak Twój.....chociaż nie wiem, czy to wina piekarnika, czy mego zagapiania się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie to drugie :)))
      bo przeważnie ciągnę 10 srok za ogon :)

      Usuń
  7. Smacznie i apetycznie wyglądają.Pozdrawiam serdecznie.Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo to ,że ci dopiekł i tak wyglądają pysznie :)Może też się za takie wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, zwłaszcza, że masz fajną (i śliczną) Pomocnicę :))

      Usuń
    2. Dziękuję , ale z tą pomocą to różnie bywa :P

      Usuń
    3. ale wiesz, że czym skorupka za młodu nasiąknie....

      Usuń
  9. poczęstowałąm się:):):)
    Dobreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:):)

    OdpowiedzUsuń