Translate

czwartek, 17 kwietnia 2014

Wesołych Świąt Wielkiej Nocy






ks. Jan Twardowski
Wielkanocny pacierz
Nie umiem być srebrnym aniołem -
Ni gorejącym krzakiem -
Tyle Zmartwychwstań już przeszło-
A serce mam byle jakie.
Tyle procesji z dzwonami -
Tyle już alleluja -
A moja świętość dziurawa
Na ćwiartce włoska się buja.
Wiatr gra mi na kościach mych psalmy -
Jak na koślawej fujarce -
Żeby choć papież spojrzał
Na mnie – przez białe swe palce.
Żeby choć Matka Boska
Przez chmur zabite wciąż deski -
Uśmiech mi Swój zesłała
Jak ptaszka we mgle niebieskiej.
I wiem, gdy łzę swoją trzymam
Jak złoty kamyk z procy -
Zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.
Pyszczek położy na ręku -
Sumienia wywróci podszewkę -
Serca mojego ocali
Czerwoną chorągiewką.

29 komentarzy:

  1. Najlepsze życzenia, Maminko. Prosto z byle jakiego serca :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I moja świętość dziurawa...

      Uściski i buziaki Emmo :*

      Usuń
    2. Zawsze się pocieszam tym, że zbłąkane owieczki Bóg najbardziej kocha, ale nie wiem czy to prawda ;-)

      Usuń
    3. "Bóg nigdy się nie nudzi w dawaniu nowych szans..." - Papież Franciszek :)

      Usuń
  2. piekne zyczenia, dziekuje :)
    i wzajemnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknych Swiat Wielkanocnych,radosci i spelnienia.

    Piekny wiersz.
    Sciskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, i wzajemnie Małgoś :*

      Serdeczności :))

      Usuń
  4. To ja może jajek pożyczę, albo zająca...
    i jeszcze dyngusa.....

    Duchowego Świętowania również...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne Alis, i wzajemnie :))

      W tym roku nie będziemy przykuwać się do stołu...chcemy bardziej na luzie...i duchowo, jak najbardziej :)

      Usuń
  5. Nadchodzi rocznica Wielkiej Tajemnicy, ale któż o tym pamięta? Najważniejsze są kiełbasy, jajka, chrzan i inne rzeczy. Z prawdziwego świętowania pozostała tylko wydmuszka: forma bez treści... niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykre to , ale prawdziwe...niestety

      Nadeszła era innego "bohatera"....
      Konsumpcjonizm, nieograniczona obżera ;)

      Wesołych Świąt Caddi :)

      Usuń
  6. Też wczoraj ten wiersz wpadł mi w oczy :)
    Piękny
    Wesołych Świąt Maminko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))

      Wesołych Świąt Julio :*

      Smacznego jajeczka i bogatego zajączka :)

      Usuń
  7. Rowniez zycze spokojnych i radosnych Swiat Wielkiej Nocy.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Maminko....
    dołączam z pamięcią i życzeniami jak najserdeczniejszymi.
    Prawdziwie wielkanocnej radości życzę :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)

      Wesołego Alleluja Jagienko :)

      Usuń
  9. Maminko właśnie zachwycałam się prostotą słów u Darka - Wesołych Świat i Alleluja :)
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radosnych Świąt Asia :)

      Uściski i buziaki :* :* :*

      Usuń
  10. Po prostu pięknie :)
    Zdrowych i pogodnych świąt oraz mokrego dyngusa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny wiersz, przepiękne ozdoby, cudną pisanka! Zdrowych, pogodnych świat ci życzę i twojej rodzińie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Agnieszko :)

      Zdrowych, słonecznych i ciepłych....

      A ta pisanka, ta duża i te w zielonym koszyczku to własnoręczne "dzieła" :)

      Usuń
  12. Pięknych, jasnych, dobrych, człowieczych świat, takich od serca do serca:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie napisane Kalino :)

    Bardzo dziękuje i tego samego życzę :*

    OdpowiedzUsuń