Translate

sobota, 1 lipca 2023

Marzenie o drewnianym domku

 Marzę niezmiennie o domku drewnianym
Po środku sadu, z piecem glinianym
Gdzie pod bosą stopą podłoga skrzypi
A na rozgrzanej płycie poranne mleko kipi

Domek drewniany  lasem  pachnący
Otulony kwieciem i zielonym pnączem
Okna skrzynkowe, a w nich zazdrostki wiszą
Słońcem ogrzany , wypełniony ciszą

W glinianym piecu każdego ranka
Piecze się rogal, z kminkiem, z macierzanką
Mistyczny zapach  snuje się po kuchni
A na stole obrus, jak śnieg bieluchny

W kącie za szafą świerszcze koncertują
W objęciach z latem namiętnie flirtują
U powały zwisa biała pajęczyna
Polowanie na muchę pająk rozpoczyna

Na myśl o tym domku zawsze się wzruszam
Kiedy lato w rozkwicie, a ja w drogę wyruszam
Bo taki domek pełen jest miłości
I szczęścia i dobra, i głębokiej czułości..



12 komentarzy:

  1. "A mnie się marzy kurna chata
    Zwyczajna izba zbita z prostych desek
    Żeby się odciąć od całego świata
    Od paragonów paragrafów i wywieszek
    Zaszyć się w kącie w kupie liści
    Tak żeby tylko koniec nosa było widać
    Nic nie zamiatać nic nie czyścić
    Nie kombinować co się jeszcze może przydać"

    https://www.youtube.com/watch?v=rDmZJrcNsDc
    Cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic dodać nic ująć. Zdaje się, że w głębi serca wszyscy o tym marzymy :)
    Dzięki bardzo :)
    Pozdrawiam M.♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego lubię skanseny :) Myślę, że żyłam w takim domku, w innym życiu i to było dobre życie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja myślę podobnie, no marzy mi się na starość... :)
    Czy się spełni!? Może się spełni, trzeba wierzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobno każde marzenie jest nam dane wraz z siłą spełnienia, zobaczymy 🙏😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Domki drewniane są urocze. Też się mi bardzo podobają. Mają klimat, a jak środek wyposażony też jest w klimacie drewnianym to już bajka.
    Serdczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Potwierdzam :)
    Dziękuję za odwiedziny ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie bylo by miec taki azyl.
    Coraz mniej komfortowo czuje sie w tym pedzacym do nikad swiecie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam bardzo podobnie. Męczy mnie ta dziwna rzeczywistość i tak sobie myślę, że tylko spokój by mnie uratował.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niech się spełnia Twe marzenia:) Niech:) Pozdrawiam z nowej strony:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję , mam nadzieję, że tak będzie :)

    OdpowiedzUsuń