Translate

poniedziałek, 12 czerwca 2023

Przy piwoniach

Czesław Miłosz - Przy piwoniach 


Piwonie kwitną, białe i różowe,

A w środku każdej, jak w pachnącym dzbanie,
Gromady żuczków prowadzą rozmowę,
Bo kwiat jest dany żuczkom na mieszkanie.

Matka nad klombem z piwoniami staje,
Sięga po jedną i płatki rozchyla,
I długo patrzy w piwoniowe kraje,
Dla których rokiem bywa jedna chwila.

Potem kwiat puszcza i, co sama myśli,
Głośno i dzieciom, i sobie powtarza.
A wiatr kołysze zielonymi liśćmi
I cętki światła biegają po twarzach.

 



4 komentarze:

  1. U mnie jeszcze nie kwitną, mam stareńkie, około trzydziestoletnie krzaki. Ale co roku są przepiękne, choć nimi nikt tak naprawdę się nie zajmuje, mąż je tylko kosi pod jesień. Biała i purpurowa. Czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dostałam od mojej najukochańszej starszej koleżanki po fachu, która ma dom i ogród ma Kaszubach, a która co roku obdarza mnie różnymi cudownymi darami ziemi, w tym i piwoniami. Ona wie, co kocham i
    zawsze mnie rozpieszcza.
    Czekaj , a potem zanurz się w zapachu i miękkości płatków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przypomnienie tego pięknego wiersza:)
    Zapotniałam ostatnio o Miłoszu:(
    M

    OdpowiedzUsuń