Translate

czwartek, 14 kwietnia 2022

Wielkanocny Pacierz

 Nie umiem być srebrnym aniołem -
ni gorejącym krzakiem -
tyle Zmartwychwstań już przeszło -
a serce mam byle jakie

Tyle procesji z dzwonami -
tyle już Alleluja -
a moja świętość dziurawa
na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy 
jak na koślawej fujarce -
żeby choć papież spojrzał 
na mnie - przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska
przez chmur zabite wciąż deski -
uśmiech mi Swój zesłała
jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
jak złoty kamyk z procy -
zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku
sumienia wywróci podszewkę -
serca mojego ocali
czerwoną chorągiewkę.
                                                           Ks. Jan Twardowski







10 komentarzy:

  1. Pięknie spędzonych Swiąt:) Mam nadzieję ,że ze zdrowiem Waszym w porządku? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszliśmy zarazę, szczęśliwie przeżyliśmy, udało się - choć nie taki diabeł straszny jak go malują ;)) , wie na teraz wszystko jest OKI DOKI ;) DZIĘKUJĘ ♥
      Święta będą dobre, w spokoju i wyciszeniu, czego i Tobie życzę Kochana :)
      Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

      Usuń
    2. Dobrze ,że zdrowie w normie i oby tak dalej:) Zdrowych fajnie spędzonych Swiąt:)

      Usuń
    3. Wzajemnie 💕💞🥰 🥰🥰🥰💖💛💓💙

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I wzajemnie Kochana Alicjo ♥♥♥♥
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie ♥♥♥♥♥♥

      Usuń
  3. A to mój ulubiony.
    Jakże
    Jakże się teraz nie bać - nie trwożyć - z tylu ranami naraz na krzyż Cię złożyć - Matka Boska się śniła płakała jak we mszy świętej krew Twą oddzielić od ciała z powrotem piątek słońce umiera nie widać jeśli jest miłość przestań się martwić i śmierć się przyda

    KS. JAN TWARDOWSKI
    Spokojnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PIĘKNY..... ♥♥♥♥♥♥
      Dziękuję :) i Wzajemnie :)

      Usuń
  4. Wszystkiego dobrego kochana, spokojnych Świąt i mokrego dyngusa. :)

    OdpowiedzUsuń