Translate

niedziela, 2 listopada 2014

niedzielne granie...

dzisiaj będzie inaczej - niedzielne granie....w kuchni!

zapiekana cukinia :)

- cukinia
- tymianek
- pieprz Cayenne
- sól (morska, gruboziarnista)

farsz
- oliwa z oliwek
- uprażone pestki dyni, słonecznika
- 1 papryka czerwona
- cebula 
- 2-3 ząbki czosnku
- ser feta
- 1 pomidor świeży i kilka suszonych (1/2 słoiczka)
- miąższ z wydrążonej cukinii

wykonanie

wydrążyć cukinie, oprószyć środki j.w. - nie zmieniać kolejności

1. uprażyć nasiona na suchej patelni i odstawić
2. pokroić cebulę w kostkę, udusić na oliwie z oliwek dodając wydrążony miąższ-po uduszeniu przełożyć do miski
3. do farszu z cebulą dodać:paprykę i pomidora pokrojone w kostkę, suszone pomidory, prażone pestki, ser feta, wycisnąć przez praskę czosnek - wszystko delikatnie wymieszać doprawiając solą, pieprzem i rozmarynem
4. nadziewać cukinie, następnie zapiec w temp. 180 stopni C przez około 45-55 min.



Smacznego i pięknej niedzieli ♥

31 komentarzy:

  1. ۞•°*”˜۞˜”*°•۞
    WITAM CIE BARDZO SERDECZNIE
    ŻYCZĘ CI
    ۞MIŁEGO POPOŁUDNIA۞

    UŚMIECH
    JEST JAK
    SŁONCE,
    KTÓRE
    SPĘDZA
    CHŁÓD
    Z LUDZKIEJ
    .....TWARZY.
    ۞ POZDRAWIAM ۞
    ۞۞ BUŹKA ۞۞
    ۞•°*”˜۞˜”*°•۞

    OdpowiedzUsuń
  2. cukinie kojarzą mi się z długimi podłużnymi kształtami...a tutaj cukinki jak dyńki ;) świetny pomysł .. :)
    miłej końcówki niedzieli :) :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama byłam nieco zaskoczona..bo mnie też (do tej pory) kojarzyły się tylko podłużne :)

      miłego końca środy eMko :***

      Usuń
    2. nie znalazłam maila do Ciebie na stronie więc tutaj chciałam Ci podziękować, za Twoje zawsze ciepłe słowa w moją stronę.. :*****

      Usuń
    3. eMko buziak niedzielny i serdeczne pozdrowienia :***

      Usuń
  3. Och jakie mniammmm! inspiracja na przyszły tydzień, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. było mega smaczne...marzy mi się powtórka ale na razie zniknęły bez śladu :))

      Usuń
  5. jeszcze nie trafiłam w sieci na ten przepis, dzięki.
    Tylko takich cukinii nie widziałam w sklepach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis pół z sieci, pół z głowy ;) ... były ostatnio w Biedrze :)))

      Biedronka, póki co, żywi...dobrze, że nie ubiera (jeszcze) brrr

      Usuń
    2. a biedronka ostatnio to mi po drodze :))))
      kupujemy napoje lemo i ser gouda w opakowaniu rodzinnym nam zasmakował.
      a 9 nie grałaś?
      przygotuj coś na 16, może wyborcza nutka ;)

      pozdrawiam, trzymaj się ciepło w listopadowy czas, i usmiechy :)))

      Usuń
    3. dzięki Alis i wzajemnie :))

      Usuń
  6. I brzmi i wyglada pysznie:)
    Milego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie.Jak upoluję taką na mercato to też spróbuje zrobić-dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, polecam Ci też z mięskiem mielonym drobiowym - indyk - robiłam ostatnio, py-cho-ta!!!

      Usuń
    2. No u mnie koniecznie wzbogacone mięskiem inaczej mój G nawet nie spojrzy:)

      Usuń
    3. u mnie podobnie Basiu ;))))

      Usuń
  8. Będzie się dziś czegoś słuchało u ciebie, Maminko? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wpadam a tu moja dynia ukochana...mniam , mniam ale ja wpadłam tylko na chwilkę powiedzieć Dzięń dobry, powiedzieć Dobry wieczór, powiedzieć Dobranoc!!!!
    Ale dynie to bym zjadła..ach, ach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Kochana, miłego dnia i przystojnego Mikołaja życzę :)

      Pati to nie dynia, to cukinia - choć wygląda jak dynia :)

      Usuń